Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (49)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Скрипник Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Скрипник Т. В. 
Коприєднанні орбіти компактних груп Лі та узагальнена стереографічна проекція / Т. В. Скрипник // Укр. мат. журн. - 1999. - 51, № 12. - С. 1714-1718. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Поняття стереографічної проекції узагальнено на випадок довільної компактної алгебри Лі та знайдено явну форму локальної комплексної параметризації орбіти відповідної групи.


Індекс рубрикатора НБУВ: В181.222

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Голод П. І. 
Явна реалізація незвідних зображень класичних компактних груп Лі у просторах січних лінійних розшарувань / П. І. Голод, Т. В. Скрипник // Укр. мат. журн. - 1998. - 50, № 10. - С. 1316-1323. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Реалізується схема Бореля-Вейля для побудови незвідних зображень компактних груп Лі у просторах голоморфних січних лінійних розшарувань над однорідними многовидами. Знайдено явний вигляд простору січних та побудовано інваріантний скалярний добуток. Показано, що локально простір голоморфних січних задовольняє індикаторну систему Д.Желобенка.


Ключ. слова:
Індекс рубрикатора НБУВ: В182.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж26161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Скрипник Т. В. 
Моделювання шкільної ситуації як засіб підготовки до навчання дітей з аутизмом : наук.-метод. посіб. / Т. В. Скрипник; Ін-т спец. педагогіки АПН України, Лаб. діагностики і псих. розв. - К. : Пед. думка, 2008. - 104 c. - Бібліогр.: с. 99-103. - укp.

Розглянуто нормативно-правові засади навчання дітей з особливими потребами. Наведено характеристику аутизму як самостійного виду дизонтогенезу, визначено його місце серед інших порушень розвитку. Розглянуто критерії готовності дитини до шкільного навчання, проаналізовано труднощі у навчанні аутистів. Визначено психологічні та нейропсихологічні умови підготовки до шкільного навчання дошкільників з аутизмом. Запропоновано методику системної діагностики стану розвитку дитини та спеціальний підхід до корекційно-розвивальних занять. Проведено моделювання морфофункціональної готовності дітей з порушеннями аутичного спектра до шкільного навчання. Розроблено рекомендації щодо проведення навчально-виховної роботи з такими дітьми та їх сім'ями.

Рассмотрены нормативно-правовые основы обучения детей с особенными образовательными потребностями. Приведена характеристика аутизма ка самостоятельного вида дизонтогенеза, определено его место среди других нарушений развития. Рассмотрены критерии готовности ребенка к школьному обучению, проанализированы трудности в обучении аутистов. Определены психологические и нейропсихологические условия подготовки к школьному обучению дошкольником с аутизмом. Приведена методика системной диагностики состояния развития ребенка, разработан специальный подход к организации коррекционно-развивающих занятий. Проведено моделирование морфофункциональной готовности детей с нарушениями аутического спектра к школьному обучению. Разработаны рекомендации по организации учебно-воспитательной работы с такими детьми и их семьями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА714296 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Монченко В. М. 
Перспективы применения пищевого концентрата полифенолов винограда "Эноант" в составе комплексного санаторно-курортного лечения, профилактики и реабилитации различных заболеваний / В. М. Монченко, В. И. Мизин, Н. Н. Богданов, В. В. Мешков, В. М. Соркин, А.М. Авидзба, В. А. Загоруйко, Ю. А. Огай, В. С. Борисюк, А. С. Плахотный, В. Д. Тимошенко, Р. Д. Михайлова, В. С. Стоянов, О. В. Тимошенко, В. В. Данилов, М. Б. Карпушева, И. А. Соколовская, Г. А. Семенова, М. А. Бобров; ред.: А. А. Хмара, Н. В. Бойко, К. И. Душина, С. М. Тимошенко, Т. М. Скрипник, А. М. Литвяк, Е. В. Соколова, З. Я. Городкова // Вестн. физиотерапии и курортологии. - 2005. - 11, № 2. - С. 31-39. - Библиогр.: 26 назв. - рус.

Огляд експериментальних та клінічних досліджень впливу харчового концентрату поліфенолів винограду "Еноант" довів його широкі потенції за різних захворювань. Проведене клінічне дослідження еноанту у хворих на хронічний бронхіт, артеріальну гіпертензію та хронічну ішемічну хворобу серця виявило його різноманітні позитивні ефекти відносно функцій кардіо-респіраторної, антиоксидантної та стрес-лімітуючої систем організму людини. Одержані дані підтверджують перспективність застосування еноанту у складі комплексного санаторно-курортного лікування, профілактики та реабілітації захворювань, профільних для курортів Криму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р351.121

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14976 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Камінський В. В. 
Нові можливості лікування вегето-судинних проявів клімактеричного синдрому у жінок / В. В. Камінський, О. Г. Єщенко, М. В. Зеленська, Т. Л. Скрипник // Здоровье женщины. - 2006. - № 3. - С. 47-52. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено можливості застосування фітоестрогенного препарату "Іноклім" з метою лікування вегето-судинних проявів клімактеричного синдрому у 52-х пацієнток. Доведено, що застосування даного препарату у комплексі з седативними фітопрепаратами за наявності вегето-судинних змін є досить ефективним та дозволяє значно покращити якість життя даного контингенту жінок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р712.59-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23282 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Скрипник Т. В. 
Геометричні аспекти теорії представлень та інтегровні гамільтонові системи : Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.02 / Т. В. Скрипник; НАН України. Ін-т теоретич. фізики ім. М.М.Боголюбова. - К., 2000. - 16 c. - укp.

Запропоновано новий підхід до пошуку інтегрованих гамільтонових систем на орбітах скінченновимірних груп Лі. Доведено квантову інтегрованість систем типу узагальнених дзиг із симетріями. Розглянуто комутативність квантових операторів, що відповідають комутуючим стосовно дужки Лі-Пуассона інтегралам повної системи Тодда на невироджених коприєднаних орбітах Борелівських підгруп. У явному вигляді знайдено вищі групи когомологій повних флагових багатовидів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В315.1,022 + В315.4,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308192 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Скрипник Т. В. 
Раннє прогнозування труднощів у навчанні дошкільників з церебральними паралічами : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / Т. В. Скрипник; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2005. - 22 c. - укp.

Розроблено систему нейропсихологічних і психолого-педагогічних засобів раннього прогнозування труднощів у навчально-пізнавальній діяльності дітей з церебральним паралічем й обгрунтовано шляхи превентивного впливу на їх розвиток. Систематизовано сучасні підходи щодо питань методології наукового прогнозування та, прогностичної спрямованості психолого-педагогічних досліджень. Запропоновано новий підхід щодо опрацювання проблеми раннього прогнозування труднощів у навчанні дітей з ДЦП на основі нейропсихологічної концепції про сукцесивно-симультанні структури, які у будь-якій діяльності забезпечують перебіг двох принципово відмінних типів сприймання та переробки інформації. Розроблено комплекс завдань для дослідження стану розвитку синтетичної діяльності дітей віком 2,5 - 3,5 роки. Визначено закономірності становлення синтезів у ранньому онтогенезі у нормі та з'ясовано особливості їх функціонування у дітей з ДЦП. На підставі виявлених помилок, допущених під час виконання завдань діагностичного комплексу, встановлено їх нейропсихологічні чинники та систематизовано групи найближчих і віддалених труднощів відповідно до різновидів пізнавальних дій (перцептивних, мнемічних і мисленнєвих), що забезпечуються сукцесивними або симультанними структурами. Розроблено програму корекційно-превентивного впливу, основу якої становлять аналітична складова сукцесивно-симультанних структур як достатньо зріла у дітей з ДЦП та система корекційно-розвивальних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч439.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Скрипник Т. М. 
Методика вивчення старшокласниками англомовної поезії у перекладі та мовою оригіналу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Т. М. Скрипник; Ін-т педагогіки НАПН України. - К., 2010. - 21 c. - укp.

Розглянуто методологічне підгрунтя міжпредметної інтеграції у контексті порушеної проблеми, подано структуру навчально-методичного процесу вивчення поезії у перекладі та мовою оригіналу. Зазначено загальні методи роботи з художніми творами, а також методи та методичні прийоми підготовки учнів до виразного читання. Конкретизовано технологію компаративного аналізу щодо поетичних творів у перекладі та мовою оригіналу, наведено приклади застосування компаративного, лінгвістичного, філологічного, структурно-семіотичного, міфопоетичного аналізів, розглянуто методи аналітичної роботи з твором рідною мовою та з текстом мовою оригіналу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-335 р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА374125 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Скрипник Т. В. 
Методика дослідження психічних процесів у дошкільників з аутизмом : метод. рек. / Т. В. Скрипник; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К. : Пед. думка, 2008. - 71 c. - укp.

Проаналізовано міжнародний досвід психологічного дослідження дітей з аутичним спектром розладів і наведено комплексну методику їх обстеження у контексті подальшого навчання, розвитку та соціалізації. Розкрито фундаментальні методологічні засади методики, описано систему діагностики, зокрема, спостереження за особливостями функціонування психічних процесів (ПП) у дітей, висвітлено завдання вивчення стану сформованості пізнавальних, емоційних і регулятивних ПП. Наведено рекомендації щодо ефективного навчання дітей з аутичним типом розвитку.

Проанализирован международный опыт психологического исследования детей с аутическим спектром расстройств и изложена комплексная методика их обследования в контексте дальнейшего обучения, развития и социализации. Раскрыты фундаментальные методологические основы методики, описана система диагностики, в частности, наблюдения за особенностями функционирования психических процессов (ПП) у детей, освещены задачи изучения состояния сформированности познавательных, эмоциональных и регулятивных ПП. Даны рекомендации по эффективному обучению детей с аутическим типом развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5р + Ю948.29р + Р733.64-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА723403 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Скрипник Т. В. 
Феноменологія аутизму : монографія / Т. В. Скрипник; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - К. : Фенікс, 2010. - 368 c. - укp.

Систематизовано світовий досвід вивчення аутизму у теоретичному та в експериментальному аспектах. Подано змістовний виклад дієвих корекційних стратегій, які застосовують у роботі з аутичними дітьми. З'ясування сутності аутизму, відповідно до феноменологічної традиції, здійснено за моделлю ідеального типу. Встановлено зв'язок між діагностичними висновками та корекційними програмами. Визначено критерії та показники динаміки позитивних перетворень у аутичних дітей як наслідок послідовного втілення педагогами та батьками узгоджених корекційних заходів.

Систематизирован мировой опыт изучения аутизма в теоретическом и в экспериментальном аспектах. Дано содержательное изложение действенных корекционных стратегий, которые применяют в работе с аутическими детьми. Выяснение сущности аутизма, в соответствии с феноменологической традицией, осуществлено за моделью идеального типа. Установлена связь между диагностическими выводами и корекционными программами. Определены критерии и показатели динамики позитивных превращений у аутических детей как следствие последовательного воплощения педагогами и родителями согласованных корекцийних мероприятий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-32 + Ч439.5 + Ю948.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА729537 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Скрипник Т. В. 
Проблеми експлуатації водопропускних труб автомобільних доріг в Запорізькій області / Т. В. Скрипник, О. В. Щербакова // Вісті Автомоб.-дор. ін-ту. - 2010. - № 2. - С. 133-139. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Представлено дані натурних обстежень малих штучних споруд по дорозі Т-08-15 Оріхів - Пологи - Кінські Роздори - Андріївка - Нововасилівка - Бердянськ у Запорізькій області, націлених на вдосконалення експлуатаційного утримання залізобетонних водопропускних труб. Аналіз технічного стану труб дозволяє визначити суть і розробити концепцію перспективного експлуатаційного утримання малих штучних споруд по автомобільній дорозі Т-08-15 і розширити досвід його застосування на територіальних дорогах Запорізької області.


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-082 + О211-082.3 + О112.03-082

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Лапоног В. А. 
Математический анализ. Основы теории. Методы и практика / В. А. Лапоног, В. В. Лапоног, Т. В. Скрипник. - Донецк : Ноулидж, Донец. отд-ние, 2012. - 531 c. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Системно изложены основы математического анализа. Проиллюстрированы геометрические и числовые теоретические положения. Представлены результаты исследования функций с помощью производных. Проанализированы особенности определенных, неопределенных, кратных, криволинейных и поверхостных интегралов. Внимание уделено функциям комплексного переменного и отображения осуществляемого ими.


Індекс рубрикатора НБУВ: В161 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА756737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Скрипник Т. 
Комунікативні функції дітей з аутизмом / Т. Скрипник // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2009. - 14, вип. 18. - С. 130-137. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто особливості комунікативних проявів осіб з аутизмом, можливості та обмеження як їх комунікації, так і автокомунікації. Визначено специфіку комунікативних функцій аутистів щодо певних типів повідомлень; на конкретних прикладах розкрито невідповідність форми та змісту цих повідомлень. Розглянуто своєрідність автокомунікативного процесу у контексті аутичних розладів. Зазначено щодо можливості та необхідності розуміння комунікативних повідомлень кожної дитини з аутизмом для подальшого розвитку її соціальних функцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.29 + Р733.64-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Скрипник Т. 
Дослідження базових психічних функцій в аутичних дітей / Т. Скрипник // Дефектологія. - 2006. - № 4. - С. 7-9. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Поглиблено поняття синдрому раннього дитячого аутизму (РДА) як одного з найзагадковіших типів порушення психічного розвитку, однією з найхарактерніших рис якого є суперечливість, неоднозначність проявів. Виходячи із встановлених структурних компонентів психічної організації індивіда, запропоновано схему дослідження базових психічних функцій дітей із РДА. За умови застосування методу спостереження підкреслено необхідність дотримання правил щодо організації роботи спостерігача. Зроблено висновок, що дослідження базових психічних функцій у аутичних дітей сприятиме усвідомленню цілісності та закономірності розвитку їхньої психічної організації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5 + Ю948.29

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Скрипник Т. 
Особливості психічних процесів у аутичних дітей / Т. Скрипник, Д. Скрипник // Дефектологія. - 2008. - № 1. - С. 19-22. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто систему психічної організації людини, що має саморегуляцію та складні ієрархічно організовані відносини. Охарактеризовано стан сформованості психічної сфери дітей з раннім дитячим аутизмом (РДА). Висвітлено результати дослідження особливостей прояву базових психічних функцій (групи екстеро-, інтеро- і пропріоцептивних відчуттів) у аутичних дітей, здійсненого за методом спостереження. Визначено досягнення певної інтеграції у психічних проявах дитини з РДА.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5 + Ю983.5-81 + Р733.64-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Скрипник Т. В. 
Структура та підгрунтя методики музичної терапії для дітей з аутизмом / Т. В. Скрипник // Дефектологія. - 2007. - № 1. - С. 26-29. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Охарактеризовано музичну терапію як психотерапевтичний напрям впливу на психологічний стан людини. Досліджено чинники, які обумовлюють застосування музичної терапії для дітей з синдромом раннього дитячого аутизму (РДА). Розкрито методи музикотерапії за критерієм переважної лікувальної дії. Розроблено методику музичної терапії для дітей з аутизмом. Розглянуто принципи побудови музичних занять: психічної екології, поступового ускладнення матеріалу тощо. Надано рекомендації щодо організації і проведення кожного структурного компонента занять: привітання як ритуалу, регуляційних вправ, корекційно-розвивальних вправ (головного блоку завдань), прощання як ритуалу. Деталізовано поетапне проведення головного блоку завдань. Акцентовано увагу на обов'язковій складовій музичної терапії - музичних здібностях педагога та його емоційному стані.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5 + Ю948.4-82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Скрипник Т. 
Психічний розвиток дошкільників з аутизмом: умови і засоби / Т. Скрипник // Дефектологія. - 2009. - № 1. - С. 34-39. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Визначено умови та засоби підвищення психічного розвитку дітей з аутизмом. Розкрито системну діагностику стану розвитку дитини, яка включає: визначення мети та головного завдання поглибленої діагностики; встановлення психолого-педагогічного діагнозу; оцінку цілісної картини розвитку дитини. Опрацьовано багатовимірну методику, побудовану на теорії психічних процесів Л. Веккера та теорії координаційних рівнів М. Бернштейна. Розкрито можливості методики. Подано варіативні характеристики середовища: просторово-часові відносини; емоційні взаємини дитини з дорослими та іншими дітьми (три типи відносин); смислові відносини (складові - сенсорна, наочно-функціональна тощо). В залежності від завдань, які мають розв'язуватися, охарактеризовано стресогенний, комфортний та розвивальний тип середовища. Акцентовано увагу на принципах моделювання розвивального середовища. Виділено: ритмічну організацію подій на заняттях; основні засоби активації дитини; емоційну участь педагога у тому, що відбувається; сприяння розвиткові суб'єктної регуляції дитини з аутичним спектром розладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5 + Ю948.29 + Р733.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Скрипник Т. 
Дослідження батьківських концепцій аутизму / Т. Скрипник, Д. Скрипник // Дефектологія. - 2011. - № 4. - С. 10-13. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Запропоновано розроблений авторами метод "Батьківська концепція аутизму", особливістю якого є розуміння суб'єктивної реальності їх бачення ситуації з дитиною, яку можна подати утрьох вимірах: когнітивному, емоційному, мотиваційно-дієвому. Виокремлено та узагальнено такі різновиди батьківських позицій, як пасивна, що виявляється в раціональній (занурення в інформаційний простір) та емоційній (занурення у власні переживання) формах; активні батьківські позиції - активна нецілеспрямована, особливістю якої є пошук зовнішнього чудодійного засобу та активна цілеспрямована, спрямована на пошук інформації та створення умов для інтенсивного розвитку дітей. Проаналізовано семантичний простір батьківських концепцій з позицій концепції настановлення Д. Узнадзе. Визначено умови, що забезпечують формування готовності батьків до організації ефективної взаємодії з власними аутичними дітьми.

Предложен разработанный авторами метод "Родительская концепция аутизма", особенностью которого является понимание и видение субъективной реальности ситуации с ребенком, которую можно представить в трех измерениях: когнитивном, эмоциональном, мотивационно-действенном. Выделены и обобщены следующие разновидности родительских позиций: пассивная, проявляющаяся в рациональной (погружение в информационное пространство) и эмоциональной (погружение в собственные переживания) формах; активные родительские позиции - активная нецеленаправленная, особенностью которой является поиск внешнего чудодейственного средства и активная целенаправленная - на поиск информации и создание условий для интенсивного развития ребенка. Проанализировано семантическое пространство родительских концепций с позиций концепции установки Д. Узнадзе. Определены условия, обеспечивающие формирование готовности родителей к организации эффективного взаимодействия со своими детьми.

The article deals with the uniqueness of parental understanding of autism, which is revealed in the authors, developed a research interview "Parent concept of autism". Identified as varieties of the parental position as passive (rational and emotional) and active (focused and unfocused). The analysis of these items and their impact on the productivity of the relationship between parents and children. Identified the conditions that enable the formation of parents' willingness to organize an effective interaction with their own autistic children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Скрипник Т. 
Абетка довкілля для аутистів / Т. Скрипник // Дефектологія. - 2010. - № 3. - С. 24-27. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито особливості світосприйняття та умови адаптації дітей з аутизмом до довкілля та навчання їх за комплексною програмою ТЕАССН - спільною інтеграційною педагогічною концепцією, основними ідеями якої є візуальна підтримка, поступовість і прагнення до передбачуваності. Програма ТЕАССН базується на структуризації - просторовій, часовій, діяльнісній. Висвітлено суть методу структурування простору - поділ приміщень на зони діяльності (робочі зони різного призначення, зона "польових" рухів) та допоміжних засобів (графічних позначень, різнокольорових церат тощо) на заняттях; методу структурування часу - позначення послідовності дій, що їх має виконувати дитина протягом певного часу (оздоблення письмового розпорядку дня відповідними ілюстраціями, картками з номерами чи різними кольорами, предметами, що позначають перехід до наступного виду діяльності); методу структурування діяльності, що допомагає дитині дати відповідь на запитання "як робити?", "коли завершувати?", "що робити потім?" Наголошено, що аутичних дітей важливо підготовляти до змін, вчити правильно реагувати на ці зміни та незнайомі ситуації, а також взаємодіяти з іншими, що у взаємодії з аутичною дитиною варто вдаватися до певних компромісів, виробити систему комунікації, яку вона зможе опанувати. Підсумовано, що структуризація не повинна бути самоціллю, що за умови правильного розуміння вона забезпечує високий ступінь орієнтації та впевненості, збільшує гнучкість і свободу дій дітей з аутичним типом розвитку.

Раскрыты особенности мировосприятия и условия адаптации детей с аутизмом к окружающей среде и обучения их по комплексной программе ТЕАССН - совместной интеграционной педагогической концепции, основными идеями которой является визуальная поддержка, постепенность и стремление к предсказуемости. Указано, что программа ТЕАССН базируется на структуризации - пространственной, временной, деятельностной. Определена сущность метода структурирования пространства - разделение помещений на зоны деятельности (рабочие зоны различного назначения, зона "полевых" движений) и вспомогательных средств (графических обозначений, разноцветных клеенок и т.п.) на занятиях; метода структурирования времени - обозначения последовательности действий, которые должен выполнять ребенок в течение определенного времени (отделка письменного распорядка дня соответствующими иллюстрациями, картами с номерами или разными цветами, предметами, обозначающими переход к следующему виду деятельности); метода структурирования деятельности, помогающего ребенку дать ответ на вопросы "как делать?", "когда завершать?", "что делать потом?". Подчеркнуто, что аутичных детей важно подготавливать к изменениям, учить правильно реагировать на эти изменения и незнакомые ситуации, а также взаимодействовать с другими, что во взаимодействии с аутичными ребенком стоит прибегать к определенным компромиссам, выработать систему коммуникации, которую он сможет освоить.

Подытожено, что структуризация не должна быть самоцелью, что при условии правильного понимания она обеспечивает высокую степень ориентации и уверенности, увеличивает гибкость и свободу действий детей с аутичным типом развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Скрипник Т. 
Особливості встановлення взаємодії з аутичними дітьми / Т. Скрипник // Дефектологія. - 2010. - № 3. - С. 46-48. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто особливості соціальних проявів аутичних дітей. Спростовано загальноприйняте уявлення про неспроможність таких дітей до комунікацій. Завдяки проведеному дослідженню розкрито типи прихильностей аутичних дітей, визначено чинники успішного формування взаємодії з ними. Встановлено градацію взаємодії батьківських проявів у контактах з власною аутичною дитиною. Визначено орієнтири напрямів консультативної та методичної роботи з батьками, з метою досягнення емоційних, творчих їх стосунків з власними дітьми. Зроблено висновок про найважливіше у роботі з аутичними дітьми - здатність пробуджувати в них зворотну реакцію, відгук на тілесні, емоційні, словесні та будь-які інші звернення, послаблювати в них напруженість та тривожність.

Рассмотрены особенности социальных проявлений аутичных детей. Опровергнуто общепринятое представление о невозможности таких детей к коммуникациям. Благодаря проведенному исследованию раскрыты типы благосклонностей аутичных детей, определены факторы успешного формирования взаимодействия с ними. Установлена градация взаимодействия родительских проявлений в контактах с собственным аутичным ребенком. Определены ориентиры направлений консультативной и методической работы с родителями, с целью достижения эмоциональных, творческих их отношений с собственными детьми. Сделан вывод о самом важном в работе с аутичными детьми - способности пробуждать в них обратную реакцию, отзыв на телесные, эмоциональные, словесные и любые другие обращения, ослаблять напряженность и тревожность.

The features of social displays of Autism Spectrum Disorders children are Considered. The generally accepted idea is refuted about impossibility of such children to communications. The types of благосклонностей Autism Spectrum Disorders children open up due to the conducted research, the factors of the successful forming of co-operating are certain with them. Gradation of co-operation of paternal displays is set in contacts with own a Autism Spectrum Disorders child. The reference-points of consultative and methodical work assignments are certain with parents, that they attained emotional, creative relationships with own children. Drawn conclusion about most important in-process on by Autism Spectrum Disorders children is ability to wake up in them retroaction, review on corporal, emotional, verbal and any other appeals, to weaken in tension and anxiety.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського